Something about Rita

4:52 AM


In wich university are you? What's your course?
I'm not actually on university, when I finished college I decided to take 2 years off and take a professional course of photography, in "Instituto Portugues de fotografia"(Lisbon). Maybe next year I'll go to university.
Estás em que Universidade? A tirar o quê?
Não estou na universidade, quando acabei o secundário resolvi tirar 2 anos para fazer um curso profissional de fotografia, no instituto portugues de fotografia. Talvez para o ano entre para a universidade!
What's the city of your dreams?
London :)
Cidade de sonho?
Londres!
Favorite food?
I love italian and chinese food, I think I can't choose only one dish.
Comida favorita?
Hum...Gosto de comida italiana e chinesa principalmente, acho que não conssigo escolher um prato.
Your favourite garment?
Dresses and Skirts... all very feminine.
Peça de roupa favorita?
Vestidos e saias... tudo muito feminino.
Your favourite shop in portugal? and in the world?
Tough question... actually it deppends on the collections! But maybe Zara, at the moment, in portugal... and in the world modcloth (I still never bought anything there, however I love almost everything)
Loja favorita em Portugal? e no Mundo?
Hum.. pergunta dificil... sinceramente depende muito das colecções! Mas neste momento em portugal talvez a Zara...no mundo talvez a modcloth (apesar de nunca la ter comprado la nada, adoro quase tudo) :)
Favourite Fashion Designer?
It also deppends on the collections but maybe Orla Kiely at the moment.
Designer de alta costura favorito?
Também depende muito das colecções mas talvez a Orla Kiely neste momento.
Do you live all by your self?
I'm living away from home (I'm from Évora but I'm studing in Lisbon). In Lisbon I'm sharing home with 2 more students, but I usually spend the weekends in Évora at my parents house!
Vives sozinha?
Estou a estudar fora (sou de Évora mas estou em Lisboa). Durante a semana, em Lisboa, partilho casa com mais duas estudantes, mas costumo ir passar quase todos os fins de semana a Évora a casa dos meus pais :)
Are you an only child or do you have any brother's and sisters?
I have 2 little brothers (3 years old, and 4 years old) :)
És filha única ou tens irmãos ou irmãs?
Tenho dois irmãos mais novos, um com 3 anos e outro com 4 anos!
Who or what first inspired you to begin blogging?
When I had become more interested in vintage (or fashion in generally) I didn't have friends that shared that passion with me (and this also happens with the movies, books and the music I like), so I decided to start bloging because I wanted to share my world and my passions and find people like me, with the same interests. Maybe one of my greatest inspirations to start a blog was Carrie from wishwishwish !
Quem ou o que mais te inspirou para começar o blog?
Quando eu começei a interessar-me por Vintage (e moda em geral) não tinha amigos que partilhassem essa paixão comigo (o que também acontece com a musica, os livros e os filmes que gosto). Então decidi criar um blog onde pudesse partilhar o meu mundo e as minhas paixões e encontrar pessoas com os mesmos interesses que eu. Quem mais me inspirou para começar um blog talvez tenha sido o Carrie do wishwish wish :)
If you could choose, which decade would you live in?
Definitely the 50's or the 60's!
Se pudesses escolher em que decada preferias ter vivido?
Definitivamente nos anos 50 ou 60!
Have you always had a flair for fashion?
It has only been over the past few years that i've really been interested in what is happening on the catwalks, but I suppose i've always been conscious of what I wore and I always wanted to look different and have my own style. Even if that mean a lot of stripes, dark clothes, ripped jeans, studs...I think the interest has always been there, I just had to practice getting it right !
Sempre tiveste interesse pela moda?
Apenas há relativamente pouco tempo começei a estar interessada no que se passa nas passerelas, mas penso que sempre tive consciencia no que vestida e sempre tive interesse em ter o meu proprio estilo. Mesmo que isso significasse muitas riscas, roupa preta, calças rasgadas, tachas...Acho que o interesse sempre esteve la so precisava de po-lo em pratica mais correctamente :)
What are some of your favourite books or films?
I like movies about love: The notebook, 500 days of summer, Eternal Sunshine of the spotless mind...! "The Scent of Your Breath" by Melissa P. was one of my recent readings and I liked it very much.
Quais são alguns dos teus livros e filmes preferidos?
Adoro filmes sobre amor: O diário da nossa paixão, 500 dias de verão, O despertar da mente...! "O ar que tu respiras" da Melissa P. foi uma das minhas recentes leituras e gostei muito!

Here's all the answers to your questions... I hope it helped to know me better!
Au Revoir :)

You Might Also Like

3 comentários

  1. Great to learn more about you dear Rita!

    ReplyDelete
  2. OH, gosto de ler estas coisas. Ficamos a conhecer um pouco mais sobre os nossos amigos bloggeiros :D

    Beijinhos

    Kat
    http://simplethings0flife.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. adorei saber mais um pouco sobre ti :)

    ReplyDelete